Wednesday, January 13, 2021

چهرۀ مهاجمان به کاپیتول

  

📍عکس اول از چپ: شعار فاشیست های نازی بر سر در قتلگاه آوشویتس : کار آزاد می کند (arbeit macht frei)

📍عکس دوم : شش میلیون (یهودی کشته شده در آشویتس) کافی نبود (6 million wasn't enough)

📍عکس سوم: جنگ داخلی که اعلام آمادگی حامیان ترامپ برای ایجاد جنگ داخلی در امریکا است

📍عکس چهارم : اعضای گروه شبه نظامی فاشیستی قسم خوردگان

📍ویدیو: دو نفر از هواداران نژادپرست ترامپ صحنه قتل جورج فلوید را را تکرار و تمرین می کنند، در مقابل یکی از کلیساهای واشنگتن که شعار « جان سیاهپوستان ارزش دارد » بر روی آن نقش بسته است.

هیچ یک از شعارها و نمادهایی که در حمله اخیر راستگرایان شبه فاشیست به کنگره امریکا بکارگرفته شدند، اتفاقی یا کم اهمیت نیستند؛ از قضا این عملیات بسیار  سازمان یافته بود و نیروهایی که نه تنها راستگرا بلکه میتوانند مشخصا «فاشیست» عنوان شوند، در آن حضوری فعال داشتند.

نوشته های روی تیشرت ها، علامت های حک شده در دیوارها، ژست های این افراد و پوشش و شعارهای آنها گواه بر نسل جدیدی از نیروهای راستگرای فاشیستی در امریکا و حتی جهان است که اینبار بدون هیچ قبح یا ابایی به شکل علنی از نمادهای فاشیستی نازی ها استفاده می کنند.

اگر بخواهیم تنها به یکی از این شعارها یعنی فراخوان برای «جنگ داخلی» بپردازیم، رد آن را در یک سازمان شبه فاشیستی فعال راستگرا در امریکا می یابیم؛ سازمان شبه‌نظامی حامی ترامپ با نام «قسم خوردگان» که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و موسس آن «استوارت رودز» (متولد شده از یک مادر کارگر مهاجر مکزیکی) است، همواره از «جنگ داخلی» سخن گفته است. این سازمان گروهی است که هزاران نفر از نیروهای ارتش و پلیس را جذب خود کرده: حدود دو سوم اعضای آن که از ایالت های مختلف اند، سابقه خدمت در ارتش یا پلیس را دارند و ۱۰ درصد در حال خدمت هستند، در میان آنها سربازانی دیده میشود که در أفغانستان جنگیده اند یا سابقا عضو اف بی آی بوده اند. این سازمان راستگرای شبه فاشیستی در کمک رسانی بعد از طوفان های روی داده در امریکا نقشی فعال داشته و همواره ارتباط نزدیک خود را با کلانترها و نیروهای پلیس محلی و نمایندگان مجلس حفظ کرده اند و بارها با آنها دیدار داشته اند. آنها مرتبا در محافل جمهوریخواهان سخنرانی داشته و با دسترسی و امکان ورود به مراکز پلیس، اعلامیه‌هایشان را در داخل یا خارج پایگاه‌های نظامی منتشر کرده اند. رودز فراخوانی منتشر کرده بود و با حمایت از ترامپ از حامیانش خواسته بود که از کشور در برابر شورش های اخیر جان سیاهان ارزش دارد، محافظت کنند.

این مثال کوچک نشان میدهد که نیروهای مترقی نه تنها در جنگ با دولت های اقتدارگرا و نهادهای عظیم کاپیتالیستی هستند، بلکه نیروی رو به رشد فاشیسم و راستگرایان افراطی به دشمنی به وضوح خطرناک بدل شده اند که نه انکار آنها و نه بی تفاوتی در مقابل حضورشان دستاوردی برای نیروهای مترقی چپ نخواهد داشت؛ برعکس، آگاهی از نیروهای واقعی موجود و تلاش برای یافتن راه مناسب در مواجهه با آنها پاسخی است که چنین فضایی طلب می کند.

 

No comments:

Post a Comment

کردستان و ماشین کشتار: اعترافات اجباری از اعضای کومله

ماشین کشتار جمهوری اسلامی بوی اعدام می‌دهد. اعدام‌ها قریب‌الوقوع اند. تا کنون 20 نفر، ازجمله چند کودک بلوچ، به محاربه محکوم شده اند و قوۀ ق...